zaćma operacja

Zaćma operacja w Gliwicach – jak wygląda zabieg i rekonwalescencja?

Przygotowujesz się do zabiegu usunięcia zaćmy? Jeśli tak, dowiedz się więcej na ten temat, a przekonasz się, że operacja nie jest skomplikowana. Przeczytaj nasz artykuł, by sprawdzić, jak wygląda rekonwalescencja i na co szczególnie trzeba uważać.

Na czym polega zabieg?

Tak naprawdę usunięcie zaćmy nie jest wcale takie skomplikowane, choć na ten temat powstało już wiele mitów. Na czym dokładnie polega zaćma operacja Gliwice? W dużym skrócie chodzi o to, by usunąć zmętniałą soczewkę, która utrudnia widzenie, a w jej miejsce wszczepić sztuczną. W ten sposób chory praktycznie od razu odzyskuje dobry wzrok. Co ważne, lekarze mają do dyspozycji nowoczesne narzędzia, dzięki którym są w stanie wykonać zabieg szybko i bardzo precyzyjnie. Rana ekspresowo się goi. Zaćma operacja Gliwice uchodzi za jedną z bezpieczniejszych prac chirurgicznych w zakresie chirurgii oka. Co roku przeprowadza się setki takich zabiegów. Są one całkowicie bezpieczne. Przeprowadza się je, dbając o odpowiednie standardy leczenia. To powoduje, że tak wiele osób się na to decyduje. To sposób na podwyższenie swojego komfortu życia. Można zdecydować się na soczewki ponadstandardowe, które oprócz zmętniałej soczewki korygują także inne wady wzroku, jak np. astygmatyzm, krótkowzroczność, nadwzroczność czy też połączenie kilku różnych wad. Choć takie rozwiązanie wiąże się z dodatkową opłatą, to jednak podnosi się znacznie swój komfort życia. Nie trzeba w ogóle zakładać okularów. To bardzo wygodne.

Ile czasu spędza się w szpitalu?

Większość zabiegów wykonuje się w ramach tzw. chirurgii jednego dnia, co polega na tym, że nie nocuje się w szpitalu. To bardzo wygodne dla pacjentów, którzy mogą spędzić noc we własnym domu. Sam zabieg jest bardzo krótki, bo trwa około pół godziny. Niestety, w szpitalu trzeba spędzić nieco więcej czasu, bo około 4-5 godzin dodatkowo. Tyle potrzeba czasu, by odpocząć po zabiegu. Potem można wrócić do domu, a następnego dnia zgłasza się na kontrolę. W szpitalu lekarze nakładają na oko opatrunek. Trzeba uważać, by nie spadł on z okna, jeśli zauważymy jakiekolwiek niepokojące objawy, trzeba jak najszybciej to zgłosić. Być może konieczne będzie podanie antybiotyku.

Jak wygląda rekonwalescencja?

Trzeba bardzo uważać szczególnie przez pierwsze 3 tygodnie. Do oka może wdać się zakażenie, które spowoduje, że rana będzie się długo goiła. Należy uważać, by podczas kąpieli do oka nie dostała się woda, która może przenosić bakterie. Trzeba uważać podczas jazdy komunikacją miejską. To prawdziwe siedlisko bakterii.