stomatolog tychy

Stomatolog Tychy: Warto używać nici dentystycznych

Jak pokazują statystyki niewiele Polaków używa nici dentystycznych, choć mają one zbawienny wpływ na nasze zęby. Przede wszystkim walczą one z próchnicą, usuwając osad w przestrzeniach między zębami, które są w szczególności narażone. Jednak to nie jedyna zaleta używania nici dentystycznych. Sprawdź, jakie są inne pozytywne efekty.

Mycie zębów to nie wszystko

Wielu z nas wydaje się, że jeżeli myjemy zęby dwa razy dziennie lub po każdym posiłku to bardzo dobrze dbamy o higienę jamy ustnej. Jednak nie zdajemy sobie sprawę, że szczoteczka, mimo swej skuteczności, nie dosięgnie w każde miejsce i nie doczyści każdego miejsca. Stomatolog z Tych informuje, że jedyną metodą na usunięcie złogów z przestrzeni międzyzębowych jest nitkowanie. Gdy ich nie nitkujemy to w miejscach styku bardzo często tworzą się przebarwienia lub ubytki. To wszystko bardzo negatywnie odbija się na zdrowiu całej naszej jamy ustnej. Poza tym, jak wynika z badań, nić dentystyczna może wydłużyć nasze życie i to nawet o 6 lat. To też wynika z faktu, iż nić dentystyczna dokładnie usuwa bakterie, które odpowiadają za choroby układu krążenia. Z kolei naukowcy z Harvardu dowiedli, że choroby dziąseł przyczyniają się do wzrostu ryzyka zapadalności na raka trzustki, a przyczyną większości chorób dziąseł są bakterie zawarte w złogach nazębnych.

Jak wybrać odpowiednią nić dentystyczną?

W sklepach jest wiele rodzai nici dentystycznych, które różnią się od siebie pod wieloma względami między innymi materiałem, z jakiego są wykonane, smakiem, a nawet grubością. Przy wyborze nici dentystycznej, jak informuje stomatolog Tychy najważniejsze jest by łatwo one wchodziły między zęby. W przypadkach, gdy mamy do wyboru nici zwykłe, woskowane lub z flourem możemy zdać się już na własne upodobania. Jednak najbardziej istotną rzeczą jest to, by systematycznie używać nici dentystycznych, a nie jedynie od święta. Stomatolodzy przyznają, że początkowo używanie nici może u nas wzbudzać nieznaczny dyskomfort, a nawet ból. W niektórych przypadkach pojawia się także krwawienie dziąseł, lecz po kilku dniach powinny one ustąpić. Same zęby powinno się nitkować średnio 3-5 minut, choć specjaliści podkreślają, że nawet jedna minuta ma ogromne znaczenie i bardzo pomaga naszym zębom. Większość Polaków jako przyczynę, dlaczego nie używają nici dentystycznych, podają, że nie wiedzą, jak ich używać. Jednak sam sposób używania nie jest skomplikowany. Najpierw odrywamy ok. 40-50-centymetrowy kawałek nici dentystycznej. Następnie owijamy go między palcami wskazującymi obu dłoni. Między palcami powinniśmy zostawić kilka centymetrów przerwy. I teraz właśnie tą nić, która jest między palcami wsuwamy między zęby i poruszamy nią w przód i w tył od dziąsła do krawędzi zęba. Przy następnych zębach powinniśmy używać świeżego kawałka nici.

Jedna myśl na temat “Stomatolog Tychy: Warto używać nici dentystycznych