Laserowe usuwanie żylaków – nowoczesna i małoinwazyjna metoda

Istnieje wiele metod, które można zastosować w celu pozbycia się żylaków. Do najbardziej nowoczesnych i skutecznych należy zastosowanie lasera – http://alfamedycyna.pl/laserowe-usuwanie-zylakow/. Urządzenia tego typu pozwalają na przeprowadzenie nieinwazyjnych zabiegów, które wiążą się z małym ryzykiem powikłań. Na czym polega laserowe usuwanie żylaków? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w artykule.

Jak laser usuwa żylaki?

Żylaki to zmienione, rozciągnięte żyły, które powstają na skutek nieprawidłowego krążenia. Rozwojowi takich dolegliwości sprzyja przede wszystkim niewłaściwy tryb życia i brak ruchu. Spędzanie wielu godzin w tej samej pozycji, na przykład za biurkiem, osłabia krążenie i powoduje zniekształcenie żył. Zmiany widoczne są na powierzchni skóry i wyraźnie wyczuwalne. Mogą powodować inne dolegliwości, na przykład obrzęk i stany zapalne, połączone z owrzodzeniem.

Laserowe usuwanie żylaków pozwala na zamknięcie zdeformowanych żył. Wiązka energii wyprodukowana przez laser jest pochłaniana przez hemoglobinę znajdującą się w krwi. Cewnik urządzenia wprowadza się do chorej żyły i stopniowo przesuwa. Laser powoduje obkurczenie tkanki i całkowite zamknięcie naczynia krwionośnego, likwiduje więc przyczynę powstania zmian.

Szybki zabieg bez powikłań

Zaletą laserowego usuwania żylaków jest głównie mała inwazyjność zabiegu. W przeciwieństwie do leczenia operacyjnego, laser jest związany z minimalnym ryzykiem komplikacji i nie powoduje poważnych sutków ubocznych. Zastosowanie lasera nie pozostawia na skórze widocznych blizn. Powikłania występują bardzo rzadko i nie stanowią zagrożenia dla zdrowia. Sam zabieg wymaga jedynie zastosowania znieczulenia miejscowego i jest bezbolesny.

Kolejnym plusem tej metody jest błyskawiczna rekonwalescencja. Po usunięciu żylaków laserem pacjent pozostaje pod obserwacją lekarzy przez piętnaście minut. Jeśli w tym czasie nic się nie dzieje, można iść do domu i wykonywać normalne, codzienne czynności. Zabieg nie powoduje powstawania żadnych ran, które wymagają długiego gojenia się. Nie ma również konieczności hospitalizacji i pacjent nie musi zostawać na noc w szpitalu. Po usunięciu żylaków pacjent nosi przez kilka dni opaskę uciskową, jednak nie ma konieczność zakładania szwów, ani ich zdejmowania.

Kto może stosować laserowe usuwanie żylaków?

O zastosowaniu tej metody zawsze decyduje lekarz po konsultacji i przeprowadzeniu dodatkowych badań. Laser przynosi dobre efekty w przypadku małych i dużych zmian. Można go stosować również do usuwania tak zwanych pajączków. U większości pacjentów zainteresowanych takim zabiegiem możliwe jest jego przeprowadzenie. Laserowe usuwanie żylaków jest polecane w przypadku zaawansowanych dolegliwości.

Zapobieganie żylakom

Warto zatroszczyć się o odpowiednią profilaktykę żylaków. Ma to duże znaczenie zwłaszcza u osób, które mają tendencję do rozwoju tego typu zmian. Najczęściej popełniane błędy, które powodują zaburzenia krążenia, to noszenie zbyt obcisłej odzieży oraz brak ruchu. Przypuszcza się, że skłonności do żylaków mogą być uwarunkowane genetycznie, dlatego osoby, których rodzice mają tego typu zmiany, powinny zwrócić szczególną uwagę na kondycję swoich nóg.

Oprócz czynników genetycznych, żylakom sprzyja także otyłość. Nadmierna ilość tkanki tłuszczowej ma niekorzystny wpływ na krążenie, a także powoduje zaburzenia hormonalne. Nadwaga połączona z niezdrową dietą oraz brakiem aktywności fizycznej, może znacznie zwiększyć ryzyko rozwoju żylaków oraz związanych z nimi powikłań.

Najlepszym sposobem na zapobieganie żylakom jest zadbanie o prawidłowe krążenie w nogach. W tym celu należy unikać długiego stania lub siedzenia bez zmieniania pozycji. Systematyczne ćwiczenia mają bardzo korzystny wpływ na kondycję żył, a także pomagają w pozbyciu się nadwagi.

Czy warto zdecydować się na laserowe usuwanie żylaków? Przede wszystkim trzeba pamiętać, że ostateczną decyzję o zastosowaniu takiego zabiegu podejmuje lekarz. Warto jednak brać taką metodę pod uwagę, ponieważ jest to stosunkowo skuteczne i bezpieczne rozwiązanie. Dużą zaletą wykorzystania lasera jest brak powikłań oraz szybka rekonwalescencja bez hospitalizacji.